Dagens Ord: Medeltidsveckan i Visby

Dagens Ord:
Medeltidsveckan i Visby

Motivering:
Det är allmänt känt att jag just adore vuxna människor som klär ut sig i diverse utklädnader (kilt, träben, knickers, engelsk kunglighet... mmh.. me like!). Samma gäller medeltidsveckan. Jag får väl erkänna att det inte är samma sex appeal som en skottsk man i kjol... Men det är fortfarande underbart.
Jag måste bara avguda människor som kan ge upp porrsurfning, gratis sms, Oprah och micron för att bege sig ut på en ö och leka stenålder i en hel vecka. Springa runt i nävertofflor och tights och sälja torrt bröd/flätade korgar/äpplen på torget, dra på sin häst en mantel och utmana sin polare i ett fartfyllt tornerspel samt bränna gycklare på bål.
Men vad det måste vara tråkigt att återkomma till verkligheten efter en vecka bland riddare.

Mmmmh.. riddare... *dreggel*

Betyg:
Som sagt, jag ser upp till dessa människor som inte är beroende av moderniteter. En stark etta till MEDELTIDSVECKAN I VISBY. Why don't we make it a whole year!?

o o

Kommentarer
Postat av: Anonym

It think we did make it a whole year. Stenåldern kallas det :)

2008-11-23 @ 14:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0