Dagens Ord: Uppror

Dagens Ord:
Uppror

Motivering:
Uppror är ett ord jag känner väl. Låt mig beskriva varför.
Min current status ser ut ungefär såhär:

Magen: I uppror
Själen: I uppror
Metabolismen: I uppror
Svettkörtlarna: I uppror
Och sist men inte minst - Mitt humör: I fucking jävla goddamned uppror.

Så vad gör man då när man är upprorisk? Vissa skriver arga lappar i tvättstugan, andra bajsar i kundernas latte. Själv föredrar jag att googla arga sånger och maila utvalda delar av texten till mig själv. I ren jävla protest mot etablissemanget! Hah! Stoppa mig den som kan!

Så ja, jag är upprorisk för tillfället. Och ja, mina artärer tar stryk. Och ja, jag kommer att få kroniska magsår. Men my God have I ever been so uppmärksammad av Förvarets Radioanstalt? Nein, verklich nicht.

Betyg:
En fetingetta till UPPROR, som ligger mig jävligt varmt om kranskärlen.

o o

Kommentarer
Postat av: Regular-Me

Så fint skrivet! Verkligen!

2008-11-22 @ 14:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0