Dagens Ord: Gås

Dagens Ord:
Gås

Motivering:
Jaha, då har det kommit fram att även dunindustrin är ute efter att tjäna pengar. Och nu ska alla program göra ett avsnitt som visar hur hemskt det är och alla ska rasa och ingen ska någonsin mer köpa ett duntäcke och nu får man lämna tillbaka alla produkter som möjligtvis kanske kan innehålla dun från levande gäss. Men okej, visst liksom. Döda de små fåglarna först och betala femton gånger mer för det redan svindyra duntäcket så ska vi se hur kul svenska folket tycker att det är! Och det är inte gässen som har det sämst! Fråga Tyfus vad han tycker. Bli plockad är hans dröm.
Känns samtidigt som att hela jag-blir-upprörd-för-dunplockningen bara är till för att man ska ha bättre samvete när man handlar billiga kläder på H&M, byter kanal när Tv4 har cancergala och när man är för snål för att smsa 50 kronor till Rädda Barnens insamling till barnsoldater. Men vad vet jag..

Betyg:
Förr var GÅS ett ganska kul djur. Jag menar, googla bilder, de ser ju helroliga ut! Men nu är jag bara less... En etta.. Så där normalt, orka bry, medelmåttigt, mittemellanliksom...

o o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0