Dagens Ord: Stenfrukt

Dagens Ord:
Stenfrukt

Motivering:
Cashew är tydligen en stenfrukt. Jaha, då är det ju jävligt konstigt att den i så kallad "folkmun" heter cashewNÖT. Här har man som obotlig nötallergiker gått runt och undvikit skiten och sen är den inte ens så dödlig som den vill verka. Är det här någon form av kompott? (Och då menar jag såklart (sten)fruktkompott.) (Parantes i parantesen is the shit, men det kommer ni aldrig att fatta you frickin samhällselever....)

Vad var min poäng? Jo, den där folkmunnen ska hålla snattran och inte döpa om saker till sånt som det egentligen inte är. Jag hade kunnat käka cashew som en jävla ekorre om jag bara vetat detta. Men det kanske är en medveten taktik från cashewstenfruktens sida. "Jag låtsas vara nöt så kommer alla klena allergiker att lämna mig ifred." Ja, men bra tänkt. ha det så jävla kul där på hyllan på ICA när alla andra stenfrukter har blivit köpta och fått ett nytt hem inför julafton och själv ligger du där med utgånget bästföredatum, ångest och tänker att du skulle ha stått för din sanna identitet. Skämmes tamefan!

Så kan det gå ditt jävla nöt!

Betyg:
STENFRUKT, när du vill vara dig själv för en stund. En stolt etta.

o o

Kommentarer
Postat av: Soosie

HAHAH men vad är det här för skämt?? FRUKT? Det är ju den nötigaste av nötterna..!?

2009-01-07 @ 18:24:19
Postat av: the first siselou

ja, cashew är ju typ DAS nöt.

2009-01-08 @ 02:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0