Dagens Ord: Saken Är Biff

Dagens ord:
Saken Är Biff

Motivering:
Finns så många sätt att beskriva dessa tre ord på. Som alltid när man får ett eller flera ord så ska man börja med att dela upp det i ursprungsorden, för att lättare förstå innebörden.
Sake - Någon form av rissprit om jag har förstått alltihop rätt. Man gör något kokihop av ris och alkohol och så blir det sake. Har inte smakat. Jag tar avstånd från all alkoholhaltig dryck. Det är sant. Det är inte jag som kommer till alkoholen, alkoholen kommer till mig! Eller... var var vi?!?
När - En kyrka på Gotland. Ska tydligen vara oootroligt fin, byggd i sten och se så där medeltidsgammal ut som allt annat på Gotland. Kan också betyda massa annat. Men det är inte av så stor betydelse.
Bi - En insekt. Man kan klä ut sig till denna insekt på maskerad. Ett tips är att först rulla sig i gul färg, sedan smälla på lite choklad i lagom tjocka ränder, trycka fast två kvistar till antenner och till sist klippa ut två vingar av ett gammalt lakan. Sedan är man redo för kalas!
FF - Föräldrafritt. Enough said!
Alltså.. dricka riskokihop  med en kristen getingkille... och jajustja, ff till råga på allt. Sedan är saken biff ;)


Betyg:
En stark etta till SAKEN ÄR BIFF. En mycket stark etta!
o o

Kommentarer
Postat av: siselou

kvistar till antenner is the shit!

2009-01-02 @ 17:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0