Dagens Ord: Smågnagare

Dagens Ord:
Smågnagare

Motivering:
Jag har som inte så mycket att säga om smågnagare. Små jävla möss som springer runt och gnager nötter, blir påkörda av cyklar och annars inte syns till så mycket. Om man nu inte är i min mosters hus. För där ser man råttor oftare än man ser människor.

Vår vicevärd har satt upp en lapp på husets alla dörrar,
"Mata inte fåglarna!
Vi vill inte ha en rått/sorkinvasion på gården!"

Två frågor: Vilka är vi? Och varför inte? En sorkinvasion är precis vad mitt kvarter behöver, i alla fall om ni frågar mig. Hur häftigt vore inte det?! En morgon vaknar man till nån sån häftig musik (tänk Imperial March, google it..) och när man skräckslaget gluttar ut genom fönstret ser man tio tusen sorkar och fem miljoner råttor marchera in mot innergården. De är klädda till krig och i händerna har de diverse svärd och vapen. Ledarsorken stannar upp krigståget med en vissling. Han piper lite och alla gnagare förstår. "Vänster om, march!" Vicevärdens lägenhet skall stormas först!

Nej, det är ju bara en liten dröm jag har.

Betyg:
SMÅGNAGARE, ensam får de en svag sketen liten etta. I samlad trupp får de fanimig högsta betyg, en stark etta!

o o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0