Dagens ord: Krevera

Dagens ord: Krevera

Krevera. Ett verb. Någonting man gör när man är upprörd. Inte att förväxla med kremera, som man gör vid lite mer sorgliga tillfällen. Då man visserligen också kan vara upprörd. Det är förståeligt. Man kanske nyss har förlorat någon man håller kär, sin dansmus Mats till exempel. Det är ju väldigt ledsamt, lille Mats som alltid fanns där i sin bur... Som hittade på allehanda galenskaper, som att dansa runt till exempel. Vad hade han gjort för ont?

Det smärtar i mitt hjärta när jag tänker på lille Mats.

Hur som helst kan man krevera på grund av olika saker. Man kanske just har läst något upprörande i Aftonbladet ("Kungahuset sexmobbar lasermannen. Ebba Sydow rasar.) Eller så har en vän uppdaterat nånting dumt i sin status. (Pernilla is bäst ingen protest.) Eller så kan nåt annat ha hänt. vad vet jag. Allt jag vet är att lille Mats minsann inte kreverade när vi brände honom i den öppna spisen. Han var ju död.

Krevera:
Roligt med ord som man kan blanda ihop. Helst med något annat som inte alls betyder samma sak. Stark etta till KREVERA.

o o

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha tok

2010-02-25 @ 16:33:49
Postat av: Carro

Hehe jag gillar din blogg! :-)

2010-05-01 @ 22:08:52
Postat av: Alrak

Jag var nära att krevera idag när min sambo satte på Arvingarna på cd. Och tvingade mig att höra på det.

2010-10-23 @ 20:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0